Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, December 15, 2008

因为爱你,所以担心

这是小猫咪今天的心情,我感觉她在担心我,我也感到同样的躁急.

今天是星期一,新一周的开始。我和老公约好早上六点钟起床,一起享用早餐,然后一起去上班。一切都是因为我想看着他吃药,我才放心上班去。他生病了,可是还不确定是什么病,所以我才担心,医生说吃完药,如果还没痊愈,才再次看他。

开始一天的工作,大约在9.30am 左右,我的电话铃声响起,可是没电话号码显示。我毫不犹豫地接了这通电话 :

我 :哈罗
对方 :快点来救我!我出事了 (是一把男声,边说边哭。。。)
我 :你是谁,你在那里!!! (其实我开始慌了,脑袋里想这到底是老公的声音吗?或是爸爸的声音,我不知道,我胡思乱想,是不是老公偷偷地去看医生,然后出事了!!!我的心下一沉。。。我真的担心我身边的亲戚出事)
对方 :我是我。。。我是你儿子。。。快点来救我!我出事了。。。(继续哭,真的好凄凉!)

我觉得这通电话不妥,我马上交给一位男同事接听。我的同事也问对方是谁,可是他还是继续哭,不久后,对方就挂上电话了。过了一阵,电话又响起,我直接交给我的同事接听,可是这一次,对方却说是我同事的弟弟,向他求救,也是一边哭一边说。挂上第二通电话后,对方再也没打来了。

我马上拨电话给老公,确保他真的安全。知道他在公司,我才放心。可是因为这一通电话,影响我今天的心情,让我开始担心他的病情。真的,在我听电话的那一杀那,感觉好像即将失去老公或身边的亲戚朋友,我很害怕,心里很不安。

吃完午餐,传了一个短讯给老公,今天无论如何一定要去看医生,因为我害怕你的健康出现问题。老公马上call我,听到他的声音,眼泪不听话地掉了下来。因为此时此刻,他没事比任何东西都重要。

今天很早就下班,煮晚餐,等老公回来。一个拥抱,一切都在不言中。刚刚看完医生,医生说别担心,他介绍另一名医生,明天帮老公做详细地检查。看来我还要担心多一个夜晚。

5 comments:

Anonymous said...

Mr Leong, plz take care of your self. Call me anytime if u need me. I am on call 24 hours.

mooiim said...

Leong, I think i can understand ur roommate's feeling.
I am falling sick frequently recently...
And doctors already seriously force me to go for a details medical check or blood test.
However, i dare not and mentally not ready to accept the truth. I am worry if anything bad happen to me, what should i do with my children and my hubby? Thus, i choose to escape fr this checking again..
See how later, if i really not response to the antibiotic again, i think no choice i need to face it too

ah^doe said...

gromit, ok bo?
take care wor....

mrs gromit, dun worry too much la.... this gromit is the strongest one i ever seen....

杏芝 said...

What kind of prank call is that? It might be an attempt in cheating money or something, sigh! Anyway don't let your love one worried about you k? :)

Gromit said...

hai, MI Tan
health is wealth....better check earlier and accept the truth now...
furthemore not all bad news will come to you.

thanks to Chee Wai Lam and Doe,,,
your coming make me surprise and happy..and i'm not a strong peoples...i'm weak in many items...

hai, Xing Zhi, thanks your concern,,,i guess you true,,,it is a %^%^&^% prank for Yan and it is sucess!...i hope no this kind of prank among friends, i will scare